Regulamin gabinetu
Fizjoterapia Jacek BIelak
REGULAMIN ORGANIZACYJNY PRAKTYKI ZAWODOWEJ „Fizjocontrol Jacek Bielak fizjoterapeuta”
MIN
ORGANIZACYJNY
PRAKTYKI
ZAWODOWYCH:
1)
„Fizjocontrol Jacek Bielak fizjoterapeuta”
§1.
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
1.
Niniejszy
regulamin (dalej: „Regulamin”) określa sposób i warunki udzielania
świadczeń zdrowotnych przez : „Fizjocontrol Jacek Bielak fizjoterapeuta” i
„Fizjodom Eliza Nosek” prowadzących indywidualne praktyki fizjoterapeutyczne
(dalej: „Praktyka”).
2.
Rodzaj
Praktyki to: 98 – indywidualna praktyka fizjoterapeutyczna, 95 –
indywidualna praktyka fizjoterapeutyczna wyłącznie w miejscu wezwania
3.
Praktyka
działa na podstawie Regulaminu oraz obowiązującego prawa,
a w szczególności:
1)
ustawy
z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
2)
ustawy
z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty;
3)
ustawy
z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
4)
innych
przepisów, mających wpływ na działalność podmiotów wykonujących działalność
leczniczą, w tym aktów wykonawczych do ustaw wymienionych w punkcie
1) – 3) powyżej.
4.
Praktyka
jest wpisana do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą numer
księgi rejestrowej:
000000211057-F-01 („Fizjocontrol
Jacek Bielak fizjoterapeuta”)
organ rejestrowy: Krajowa Izba Fizjoterapeutów.
§2.
CELE
I ZADANIA PRAKTYKI
1.
Celem
Praktyki jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych
z zakresu fizjoterapii, służących ratowaniu, zachowaniu, przywracaniu i poprawie
zdrowia.
2.
Do
zadań Praktyki należy w szczególności:
1)
udzielanie
świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, w tym udzielanie indywidualnych
porad i konsultacji w zakresie fizjoterapii, także w miejscu wezwania;
2)
działania
edukacyjne na rzecz pacjentów, promocja zdrowia i działania mające na celu
fizjoprofilaktykę zdrowia;
3)
współdziałanie
z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą;
4)
inne
zadanie wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§3.
RODZAJ
DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ
I
ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
1.
Praktyka
prowadzi działalność leczniczą rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
2.
Praktyka
udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii,
polegających na:
1)
diagnostyce
funkcjonalnej pacjenta;
2)
kwalifikowaniu,
planowaniu i prowadzeniu fizykoterapii
3)
kwalifikowaniu,
planowaniu i prowadzeniu kinezyterapii, treningu medycznego;
4)
kwalifikowaniu,
planowaniu i prowadzeniu terapii manualnej;
5)
kwalifikowaniu,
planowaniu i prowadzeniu masażu;
6)
zlecaniu
wyrobów medycznych, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych
specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych;
7)
dobieraniu
do potrzeb pacjenta wyrobów medycznych;
8)
nauczaniu
pacjentów posługiwania się wyrobami medycznymi;
9)
prowadzeniu
działalności fizjoprofilaktycznej, polegającej na popularyzowaniu zachowań
prozdrowotnych oraz kształtowaniu i podtrzymywaniu sprawności i wydolności
osób w różnym wieku w celu zapobiegania niepełnosprawności;
10)
wydawaniu
opinii i orzeczeń odnośnie do stanu funkcjonalnego osób poddawanych
fizjoterapii oraz przebiegu procesu fizjoterapii;
11)
nauczaniu
pacjentów mechanizmów kompensacyjnych i adaptacji do zmienionego potencjału
funkcji ciała i aktywności.
§4.
MIEJSCE
UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Miejscem udzielania
świadczeń zdrowotnych jest gabinet, znajdujący się w Złocieńcu, pod
adresem: ul. Mazowiecka 12 (kod pocztowy: 78-520) oraz miejsce wezwania. Wezwania
są przyjmowane w Złocieńcu, pod adresem: ul. Mazowiecka 12 (kod pocztowy: 78-520)
§5.
PRZEBIEG
I ORGANIZACJA PROCESU
UDZIELANIA
ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
1.
Gabinet udziela
świadczeń zdrowotnych odpłatnie
wg aktualnego cennika.
Informacji o cenach
świadczeń udzielają
pracownicy Gabinetu. Wysokość opłat za udzielone świadczenia zdrowotne określa
cennik, stanowiący Załącznik nr 1 do Regulaminu.
2. Świadczenia medyczne
udzielane są w dni powszednie, w godzinach ustalonych indywidulanie według
organizacji pracy Gabinetu.
3. Świadczenia medyczne odpłatne udzielane są bez
skierowania, z wyjątkiem sytuacji, określonych
w odrębnych przepisach.
4. Świadczeń udzielają
wyłącznie pracownicy medyczni posiadający odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone
dyplomami, certyfikatami, spełniający odpowiednie wymagania zdrowotne.
5.
Świadczenia
zdrowotne są udzielane pacjentom po uprzedniej rejestracji, w terminie
ustalonym z pacjentem. Rejestracja i przyjęcia odbywają się według kolejności
telefonicznego/osobistego zgłoszenia.
6.
Rejestracja
pacjentów odbywa się:
1)
bezpośrednio
w gabinecie;
2)
telefonicznie;
telefon 694 934 392
7.
Pacjenci
mogą rejestrować się osobiście albo za pośrednictwem przedstawiciela ustawowego
lub faktycznego a także przez osobę upoważnioną przez pacjenta.
8.
W
trakcie dokonywania rezerwacji Pacjent, przedstawiciel ustawowy Pacjenta lub
osoba upoważniona przez Pacjenta ma
obowiązek, na wezwanie osoby dokonującej rejestracji, podać poprawne dane
Pacjenta, niezbędne do wprowadzenia rezerwacji
terminu i założenia
Karty Pacjenta m. in. imię, nazwisko, numer PESEL, datę urodzenia oraz adres zamieszkania. Niezbędne jest również
przekazanie danych umożliwiających bezpośredni kontakt z pacjentem w kwestiach
organizacyjnych, związanych z udzieleniem świadczenia takich jak: numer telefonu kontaktowego, lub adres e-mail.
Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych dostępne są na miejscu w
Gabinecie.
9.
Wizyta
fizjoterapeutyczna planowana jest na czas 45 minut, w szczególnych przypadkach
może on ulec skróceniu lub wydłużeniu.
10.
Fizjoterapeuta
nie udziela konsultacji w formie telefonicznej oraz w wiadomości email
11. Na 2 dni przed wizytą (w godzinach 10:00-16:00) wysyłana jest do
pacjenta wiadomość SMS z prośbą o jej potwierdzenie. Jeżeli brak jest
informacji zwrotnej pracownicy Praktyki kontaktują się telefonicznie z
pacjentami w celu potwierdzenia obecności na umówionej wizycie w dniu
następnym.
12. Gabinet zastrzega sobie możliwość zmiany lub
odwołania terminu udzielenia świadczenia w sytuacjach losowych, niezależnych od
Gabinetu. O zmianie lub odwołaniu terminu Pacjent jest bezzwłocznie informowany
w drodze powiadomień SMS i/lub telefonicznie przez pracownika Gabinetu.
13.
Pacjent jest zobowiązany
do odwołania wizyty nie później niż na 24 godziny przed terminem wizyty. W
przypadku odwołania wizyty po tym terminie, Praktyka jest uprawniona do
dochodzenia od pacjenta odszkodowania w wysokości równowartości wizyty
odwołanej po terminie. Każdy przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.
14.
Nieodwołanie wizyty lub odwołanie z naruszeniem terminu, o którym mowa w pkt 13, uprawnia Gabinet dodatkowo do odmowy udzielania dalszych
świadczeń zdrowotnych w przyszłości, z wyłączeniem stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia.
15.
W
przypadku spóźnienia się na wizytę z winy Pacjenta – Praktyka ma prawo do
skrócenia czasu terapii jeżeli skutkowałoby to zaburzeniem grafiku pracy i
miałoby to wpływ na czas przyjęcia kolejnych pacjentów.
16. W Gabinecie
pacjent zobowiązany jest złożyć oświadczenie dotyczące upoważnienia innych osób do zasięgnięcia informacji o
stanie zdrowia i wglądu w dokumentację medyczną. Dodatkowo pacjent zobowiązany
jest złożyć oświadczenie o zapoznaniu się z formularzem informacyjnym dot.
zasad przetwarzania danych.
17.
Przed
przystąpieniem do udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent lub jego
przedstawiciel ustawowy bądź faktyczny zobowiązany jest:
1)
okazać
dokument tożsamości pacjenta oraz podać dane pacjenta niezbędne do prawidłowego
uzupełnienia dokumentacji medycznej (a w szczególności: imię i nazwisko, numer
PESEL i adres zamieszkania);
2)
udzielić
wszelkich wymaganych prawem zgód;
3)
zaakceptować
postanowienia regulaminów oraz klauzuli przetwarzania danych osobowych;
4)
udzielić
wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego udzielenia świadczenia
zdrowotnego;
5)
zapoznać
się z charakterystyką prowadzonych zabiegów, wskazań, przeciwwskazań oraz
możliwych odczuć i powikłań pozabiegowych
6)
okazać
posiadaną dokumentację medyczną oraz wyniki badań;
7)
dokonać
płatności za udzielenie świadczenia zdrowotnego.
18.
W
czasie korzystania ze świadczeń medycznych Pacjent ma prawo do:
1)
Poszanowania
godności i uprzejmego traktowania przez personel,
2)
Otrzymywania
świadczeń wykonywanych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach,
3)
Uzyskania
rzetelnej informacji nt. swojego stanu zdrowia,postawionej diagnozy a także
zaproponowanego leczenia,
4)
Utrzymania
pełnej dyskrecji dotyczącej jego osoby,
5)
Pełnej
informacji o proponowanych metodach leczenia,
6)
Pomocy
i wyjaśnień w sposobie przygotowania do zabiegów.
19.
W
przypadku, gdy w trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego nastąpi konieczność
udzielenia dodatkowych świadczeń ich koszt jest ustalany indywidualnie z
pacjentem, a płatność za udzielone świadczenie zdrowotne odbywa się
niezwłocznie po jego udzieleniu.
20.
W
związku z zapłatą za udzielone świadczenia zdrowotne, wystawiany jest paragon
fiskalny lub faktura, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W
przypadku chęci uzyskania faktury pacjent jest zobowiązany do zachowania
paragonów oraz w przypadku wystawienia faktury dla firmy – do poinformowania o
tym fakcie zanim ów paragon zostanie wystawiony.
21.
Płatność
za udzielane świadczenia zdrowotne ma miejsce po udzieleniu świadczenia.
Dostępne formy płatności to: gotówka, przelew, BLIK lub karta podarunkowa.
22. Personel Gabinetu nie jest zobowiązany do udzielania świadczeń
Pacjentom bez względu
na ich zachowanie. Naganne zachowanie Pacjenta w postaci
czynnej lub słownej
agresji lub postępowanie niezgodne z postanowieniami regulaminu grozi sankcją
odmowy udzielania świadczeń zdrowotnych. Rażące naruszenia porządku uprawniają Gabinet do skreślenia z listy Pacjentów. Gabinet może odmówić świadczeń zdrowotnych również w
przypadku braku wzajemnego zaufania miedzy stronami.
23. Gabinet na rzecz Pacjentów naruszających
porządek będzie udzielać świadczeń wyłącznie w sytuacji nagłego zagrożenia życia lub zdrowia.
Personel udzielający świadczenia zdrowotnego w sytuacji
wykluczającej odmowę podlega
ochronie, jaka przysługuje funkcjonariuszom publicznym na służbie. Szczególna ochrona funkcjonariuszy
publicznych skutkuje zaostrzoną odpowiedzialnością karną Pacjenta oraz ściganiu
popełnionego przestępstwa z
oskarżenia publicznego.
24.
Osoby
niepełnoletnie mogą korzystać ze świadczeń zdrowotnych tylko za pisemną zgodą
rodziców/opiekuna, którzy mają możliwość uczestniczenia we wszystkich
zabiegach.
25. Gabinet zastrzega sobie prawo do zmian grafików
przyjęć, zakresu i cennika usług.
§6.
UDOSTĘPNIANIE
DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
1.
Praktyka
prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną osób korzystających ze
świadczeń zdrowotnych, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa,
a w szczególności w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i
Rzeczniku Praw Pacjenta oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.
2.
Praktyka
zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
3.
Dokumentacja
medyczna jest udostępniana pacjentowi oraz innym podmiotom i osobom
wskazanym w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta
i Rzeczniku praw Pacjenta.
4.
Dokumentacja
medyczna jest przechowywana przez okres przewidziany w przepisach prawa.
5.
Wysokość
opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej określa Załącznik nr 2 do
Regulaminu.
§7.
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
1.
Integralną
część Regulaminu stanowią wymienione w nim następujące załączniki:
1)
Załącznik
nr 1 – CENNIK OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE;
2)
Załącznik
nr 2 – CENNIK OPŁAT ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ.
2.
Wszyscy
pracownicy Praktyki, pacjenci Praktyki, osoby odwiedzające oraz inne osoby
przebywające w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, o którym mowa w § 4 Regulaminu,
w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych, są zobowiązani do
przestrzegania Regulaminu.
3.
W
sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie
obowiązującego prawa, a w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o
działalności leczniczej, ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie
fizjoterapeuty, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i
Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw oraz inne przepisy prawa
powszechnie obowiązującego.
4.
Regulamin
wchodzi w życie z dniem 04/07/2023.
|
|
Załącznik
nr 1 do REGULAMINU PRAKTYKI
CENNIK
OPŁAT ZA ŚWIADCZENIA ZDROWOTNE
udzielane
przez „Fizocontrol Jacek Bielak fizjoterapeuta” i
|
ŚWIADCZENIE ZDROWOTNE
|
KWOTA BRUTTO |
1. |
Fizjocontrol Jacek
Fizjoterapia diagnostyka
Konsultacja
|
170
100
zł |
Załącznik
nr 2 do REGULAMINU PRAKTYKI
CENNIK
OPŁAT ZA UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
przez
„Fizjocontrol Jacek Bielak fizjoterapeuta”
|
SPOSÓB |
OPŁATA
|
1. |
Kopia |
0,36 |
2. |
Wydruk |
0,36 |
3. |
Odpis |
10,33 |
4. |
Wyciąg |
10,33 |
5. |
Na |
2,06 |
6. |
Pierwsze |
bezpłatnie |